Ford Puma – opis generacji

Ford Puma to samochód, który po 17 letniej przerwie powrócił do produkcji, z tym, że w zamian sportowego miejskiego auta pod nazwą tego modelu pojawił się miejski crossover.

Ford Puma produkowany przez 5 lat w latach 1997-2002 został opracowany przez producenta jako egzemplarz sprzedawany wyłącznie na rynek Europy. Ciężko powiedzieć dlaczego te auta osobowe zostały przewidziane na sprzedaż tylko na starym kontynencie. Fakt jest taki, że konkurował tu z Oplem Tigrą i konstrukcjami japońskich marek jak Mazda, czy Honda.

Konstrukcyjnie był to brat Forda Fiesty z nieco zmienionym zawieszeniem i zdecydowanie odmienioną stylistyką nadwozia. Stylistyka ta miała swój cel, auto miało bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,34.

Ford Puma ( 1997-2002 )

Do napędzania tego modelu wykorzystywane były silniki o czterech cylindrach z 16 zaworami. Miały one dwa wałki rozrządu i aluminiowe bloki oraz głowice. Bardzo dużą wagę przywiązano do dalszego odchudzenia silnika i w dalszym etapie jego rozwoju zastosowano nawet pokrywę zaworów wykonaną z magnezu.

Silniki jakie były w ofercie tego modelu to dolnozaworowe, rzędowe o mocach od 90 do nawet 220 KM. Wszystkie z wielopunktowym wtryskiem paliwa z pojemnościami 1.4, 1.6 i 1.7 litra.

Ford Puma S1600

Ten model został zaprojektowany specjalnie do udziału w rajdach. To już nie te same samochody osobowe co „cywilne”. Z silnika wykrzesano 220 KM i połączono go z sekwencyjną, sześciostopniową skrzynią biegów.

ford puma

Ford Puma ( 2019- )

Samochody typu crossover z roku na rok sprzedawały się coraz lepiej. W końcu, zapowiadany od poand 10 lat miejski crossover od Forda ujrzał światło dzienne. Było to w roku 2019. Tak samo jak w przypadku sportowej Pumy został zaprojektowany w oparciu o Forda Fiestę.

Silniki dostępne w „nowym” Fordzie Puma to 1.0 i 1.5 litrowe Eco Boost o mocach od 95 do nawet 200 KM. W gamie silników mamy dwie hybrydy, obie o pojemności 1.0 litra ( 125 i 150 M ).

Oceń!